Var: linduk. Ble: shorts.

 Har selvfølgelig ikke tatt bildet av denne duken, kjøpt i gjenbruksbutikk. Den er i (antatt) grov lin, og hadde to rad med "soler" midt på. Fikk et anfall litt for sent en kveld og skulle lage en shorts av den, men "solene" på sidene.
Jeg brukte Noobi (Melilot) mønster, men det gikk litt for fort i svingene. Da jeg sydde den sammen var det ingenting som stemte! Ble ti cm forskjell mellom foran og bak, og jeg skjønte ingen ting. Jeg lo det fra meg i noen dager...

...og gjorde det jeg måtte, tok den fra hverandre. Og sammenlignet bitene med mønsteret. Da skjønte jeg at jeg hadde lagt frontdelene opp-ned - og forlenget altså i feil retning... 

Jeg måtte pent klippe igjen og skjøte, og dermed med "solene" til halve-rundinger - spiraler om du vil. Sånt skjer når man blir gira og starter prosjekt nr 2 (!) på en kveld.



I etterkant så har jeg tenkt at jeg heller skulle ha laget et omslagskjørt med duken, men er ikke sikkert at det hadde gått så bra da det bare var 95 cm i bredden. 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

63 kr - jakke

Gjenbruk

Ny kjole